Néha bizony a munkamenetek (session-ök) beragadnak... ez néha fel sem tűnik egy nagyvállalati környezetben, de ahol mondjuk csak 10 konkurens licensz áll rendelkezésre, ott már bizony akadhatnak problémák... De erre is van megoldás...
A KillSession egy ismeretlen forrásból származó alkalmazás, melynek segítségével "ki lehet lőni" a BO-ba bejelentkezett felhasználók munkameneteit.
Az alkalmazás használatáért semmilyen felelősséget nem tudunk vállalni és semmilyen támogatást nem tudunk adni, de eddig sehol, semmilyen problémát nem okozott.
Az alkalmazás telepítése:
- Szerezzük meg a KillSession alkalmazást (mivel elég nagy, nem tudtam ide felpakolni, de megoldjuk valahogy az eljuttatását: gabor.r@processorg.hu)
- Tömörítsük ki a KillSession.zip állomány tartalmát a BO Tomcat webapps mappájába (pl.: C:\SAP BO\Tomcat6\webapps\)
- Indítsuk újra a Tomcat-et
Az alkalmazás használata:
Az alkalmazást a http://boserver:port/KillSession linken lehet elérni és egy hasonló bejelentkező-képernyőre jutunk, mint azt az BI Launchpad esetén megszoktuk:
Fontos, hogy csak azok a felhasználók tudnak bejelentkezni, akik az "Administrator" csoport tagjai, így a felhasználók egymást csak úgy a szórakozás kedvéért nem tudják kilőni! :)
Bejelentkezés után elénk tárulnak a felhasználók munkamenetei, ezeket egyesével a munkamenet azonosító (Session ID) vagy csoportosan a felhasználó nevének megadásával tudjuk likvidálni.
Fontos még az is, hogy az alkalmazás nem különbözteti meg az aktív illetve passzív munkameneteket, a "Remove" gomb megnyomása után azt megszünteti és az adott felhasználó minden nem mentett munkája elvész.