HTML

Business Intelligence Polyhistor

Hírek, információk, tapasztalatok a BI világából

Friss topikok

Címkék

Friss ropogós, Január 24-től érhető el a SAP oldalán. Egy kis pilot projekt keretein belül kell vele foglalkoznom. A 1.0-ással már találkoztam. Akkor azt mondtam, ez egy csilli villi vakítós cucc, de igazi elemző funkciókat messze elkerüli. Sajnos rengeteg konkurens termék van a piacon amik csípőből lenyomják tudásra. Na de az új verzió gondoltam.

A kezdő képernyő más lett amolyan SAP-san csiricsáré.
start_page.jpg
Látványos az tény, és valamivel egyértelműbb is mint a korábbi. Szépen látatjuk milyen folyamat mentén javasolt dolgozni.

Kezdésnek a mintákat néztem végig, hogy lássam mi változott. Nem a kész elemzéseket próbáltam ki, hanem mint jó informatikus mindenféle előkészületek nélkül egyből kapcsolódtam egy demo adatforrásra és lássuk mit tud alapon belevágtam.

Azon felül, hogy a felület kicsit átdizájnolódott, csinosabb lett a forrás szerkesztése funkció nem változott. Ellenben felül kapott néhány új elemet:
header_menu.jpgNéhány azért túlzás, inkább csak egyet a Compose-t. Erre majd visszatérünk, jó kis funkció, de azért nem egy világmegrengető találmány.
A forrásadatok elemzése mint írtam nem változott, ugyan azok a funkcióink vannak, ugyan olyan módosításokat lehet végrehajtani az oszlopokon.

A következő lépés a predikció. Bevallom ehhez nem értek, de ránézésre azon felül, hogy a munkaterületet átalakították nem látok újdonságot.

És akkor jöhet a vizualizáció. Itt is elsősorban a szép letisztult dizájn ami szembetűnik, valamivel átgondoltabb mint akár a Lumira is volt. A vizualizációs elemeket végignézve én nem fedeztem fel újakat, vagyis itt sem történt akkora fejlesztés.
Alul azonban feltűnt, hogy a mentés gomb mellett megjelent egy plusz gomb is. Ez volna az új vizualizáció beszúrása:

Már csak azt nem értem ez minek. A mentésre most láthatóan semmi sem történik. Ha új vizualizációt szúrok be, akkor nagyjából a korábbi mentés funkciót kapom, csak most üres lappal. Sebaj, végül is elfér.

És akkor az újdonság a Compose fül. Itt lehet dashboard szerű elemzéseket építeni a már kész vizualizációkból. Ez a funkció nekem valahonnan ismerős. Megvan a Tableau pont így működik.
compose.jpg
Egészen kultúrált felület, összetett elemzéseket lehet építeni ráadásul több fülön is. Ezzel lényegében egy-egy elemzésünket tudjuk szimulálni.
Itt észrevettem egy hiányosságot. A vizualizáción még működő fúrás funkció itt elveszik, ez szerintem szarvashiba.
Sajnos van egy ettől nagyobb gond is, néha a vizualizációk nem jelennek meg, csak a szürke oszlopdiagram van rajtuk. Ha ránagyítunk, akkor azt mondja „Fafe measure”. Oké értem, de akkor hogyan tud megjelenni a sima vizualizációs lapon. Na ez egy BUG szerintem.

Végül a Share lap. Itt nem is időznék sokat, ez a megjelenésen kívül semmiben sem változott.

Összességében az eszköz kapott néhány érdekes új funkciót, de még mindig nem értem ezt hova szeretné a SAP pozícionálni. A piacon kapható in-memory alapú  elemző eszközök tudják amit ez, csak jobban.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://bipolyhistor.blog.hu/api/trackback/id/tr45784977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása